Recenzii: La răscrucea de vânturi; Will Grayson, Will Grayson

„La răscrucea de vânturi” de Emily Bronte (Wuthering Heights)

1. Cum a ajuns în mâna mea?
Era o zi urâțică de decembrie. Am intrat cu V. în librărie să nu ne ploaie, sau să ne încălzim un pic.. nu-mi mai amintesc exact. Punctul meu de bază spre care mă îndrept în primul rând într-o librărie sunt cărțile în limbi străine (nu că aș fi citit tare multe). Îmi amintesc că printre puținele cărți în limba engleză.. găseam sau cărți prea groase cu mărime a textului mică, sau cărți pentru începători cu desene și niște litere uriașe. Mi-am ales, atunci, această carte... care mai are pe lângă toate.. la final de carte un dicționar de cuvinte și expresii de cuvinte traduse din engleză în rusă. Am cumpărat-o cu 48 lei (destul de accesibil). Cine o vrea mi-o poate împrumuta. O dau cu plăcere.

2. Despre carte:
 Bună a fost intenția celui care a pus un arbore genealogic la începutul cărții, la care am revenit de nenumărate ori, întrucât cartea reflectă relațiile a 2 familii Earnshaw și Linton (3 generații) ce locuiau în 2 case care mai târziu aveau să aibă același proprietar: Thrushcross Grange și Wuthering Heights. Cartea e narată din perspectiva unui vizitator în Thrushcross Grange - Mr. Lookwood care ..trecând în vizită la casa în care locuia proprieterul, la Wuthering Heights. Din cauza timpului urât, Lookwood a trebuit să rămână peste noapte în acea casă, noapte în care a auzit și văzut chipul unei fete moarte la geam care striga să fie lăsată înăuntru.  Lookwood a fost marcat de acea noapte și a pornit în căutarea răspunsurilor care-l măcinau, și ulterior le-a găsit la Nelly - o servitoare de la Thrushcross Grange care avu ocazia să copilărească alături de proprietarul celor două case și cunoștea întreaga poveste.

3. Ce m-a învățat?
Păăăăi.. sunt cărți care sunt scrise cu scopul de a transmite un mesaj anume, și cărți care sunt scrise pentru a face cunoscută o poveste anume..din care tu alegi dacă ai de învățat ceva ori nu. Cred că acestei cărți i se atribuie a doua variantă..și n-o să mint. Cea mai mare utilitate (pentru mine) din această carte a fost că era în limba engleză.

4. Aș da-o mai departe?
Probabil că da, dar nu în primul rând. Pe o scară de la 1 la 10 o apreciez cu un 7, nu pentru că n-ar fi o carte excepțională, ci pentru că eu nu o văd o carte excepțională. :D În fine. Toți prietenii mei care au citit-o v-ar recomanda-o cu mâinile și cu picioarele, așa că.. citește-o dacă ai ocazia și ești intrigat.

„Will Grayson, Will Grayson” de John Green & David Levithan

1. Cum a ajuns în mâna mea?
A fost cel mai drăguț cadou primit de anul nou. A fost din partea prietenului meu. Zice că a cerut sfatul consultantului din librărie, și până aici nu e nimic ciudat, până apuci să citești conținutul cărții. Cu mâna pe inimă, această carte a fost citită cu cel mai mult drag de până atunci din 2 motive: 1. a fost un cadou de la un om drag și 2. a fost super-amuzantă; râdeam în hohote.

2. Despre carte: / 3. Ce m-a învățat? /
Cartea este scrisă de 2 autori, iar pe la mijlocul cărții mi-am dat seama și de ce. Nu vreau să zic prea multe despre conținutul acesteia decât că e despre un grup de adolescenți: prieteni și neprieteni între ei. Dacă m-apuc să povestesc mai multe, ”magia” de la mijlocul cărții o să dispară.... sau poate că voi o să fiți mai ageri la minte ..și o să prindeți „fișca” mai devreme de mijlocul cărții.  Cert este că .. cartea a fost bine gândită. Mie mi-a reconfirmat, iar pe unii poate o să-i învețe că oamenii cu o altă orientare sexuală ..îs oameni și ei, și dacă nu poate fi vorba de tolerare, atunci cel puțin indiferent ar trebui să-ți fie de ei.

4. Aș da-o mai departe?
 De recomandat... nu aș putea recomanda-o prea multor oameni din Republica Moldova cu părere de rău. Mai avem noi muuult până a deveni open-minded. Am încercat să zic câte ceva despre ea unor colege..care păreau intrigate până în momentul când le-am zis că are și personaje ”gay”..și s-au uitat la mine ca la o nebună. Ei bine... nu o să încerc să conving pe nimeni de nimic. Pentru mine cartea este de 10+, și probabil a doua ce preferință după Hoțul de umbre, citită recent.